Filter
tool voorbeeld
Week van de Mediawijsheid | Kwink

Lesmateriaal en achtergrondinformatie.lesbrief/informatie

tool voorbeeld
Wijs met media omgaan

Maak kinderen (weg)wijs in de omgang met media.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Onwijs Online!

Lesmateriaal bij mediawijsheid van Young Crowds.lespakket

tool voorbeeld
Social Media Certificaat | Social Media Wijs

Omgaan met internet en sociale media.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Informatievaardigheden | FutureNL

Lesmateriaal over zoeken en beoordelen van informatie.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Lespakket Codekinderen

Stimuleer creatief en logisch denken.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Mediawijsheid | Basicly

Lesmateriaal over bewust en kritisch leren kijken naar media.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Mediawijsheid | FutureNL

Lesmateriaal over bewust, kritisch en actief inzetten van media.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Diploma Veilig Internet

Veilig omgaan met internet.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Missies in digitale vaardigheden | SkillsDojo

Ontdek spelenderwijs de ’21e-eeuwse vaardigheden’.lespakket/informatie

tool voorbeeld
Don’t Worry, be (Whats)Happy

Maak afspraken met de klas over het gebruik van Whatsap...algemeen

tool voorbeeld
Auteursrecht | Nieuwsbegrip

Begrijpend leesles over auteursrecht.lesbrief/oefenen

tool voorbeeld
MysteryQuest

Elke 2 weken een nieuw raadsel.filmpje/oefenen

externe zoekresultaten 1-10 | van 127 items (Toon alle 127 items).

filter op bestandsformaat:

geef leerobjecten weer van:
verfijn op

PDF document 5/6 Internetmemorie kleurplaat

Kleurplaat bij het InternetMemoriespel van Pauline Maas. www.internetmemorie.nl

Leeftijd: 8-10

Webpagina 5/6 7/8 Bedenk een robot

In deze les leer je veel over robots. Welke soorten zijn er? Wat kunnen robots allemaal? Uit welke onderdelen bestaan ze? Zijn robots altijd handig of kunnen ze ook een bedreiging zijn? Bij deze ...

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Media-opvoeding:Mediawijsheid in het gezin

Kinderen van nu groeien op met internet, games en mobiele telefoons. Ze weten precies hoe alles werkt, maar kunnen er niet altijd verstandig mee omgaan. In deze cursus leer je hoe je je kinderen ku...

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe maak je een verhaalscène in je game?:Een tussendoortje in je game

In de Klokhuis Game Studio kun je verhaalscènes toevoegen aan je game. Zo’n verhaalscène kun je bijvoorbeeld gebruiken als tussendoortje tussen levels. In deze tutorial legt Pascal je uit hoe j...

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe kies je een aanzicht voor je game?:Zijaanzicht of bovenaanzicht

In de meeste platformgames kijk je als speler van de zij- of bovenkant op het spel. In de Klokhuis Game Studio kun je dit zelf bepalen. Pascal laat zien hoe je dat doet.

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe zet je je game online?:Jouw game in de Klokhuis Gamestudio

Als je game klaar is, kun je hem online zetten zodat anderen hem ook kunnen spelen. Pascal laat zien hoe je je game publiceert in de Klokhuis Game Studio.

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe maak je een game met zijaanzicht?:Zo kijk je vanaf de zijkant op het spel

In de Klokhuis Game Studio kun je kiezen voor een game met zijaanzicht of bovenaanzicht. Dat bepaalt het perspectief van de speler. In deze tutorial laat Pascal je zien hoe je een game met zijaanzi...

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe maak je een finish in je game?:De eindstreep van het spel

In de Klokhuis Game Studio kun je kiezen voor een spel met een finish. De speler moet dan de eindstreep halen om te winnen. Sosha laat zien hoe je zo’n finish in je game toevoegt.

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe scoor je punten in je game?:Doelen halen of muntjes pakken

In veel games kun je punten verdienen door doelen te halen of muntjes te pakken. Sosha laat zien hoe je dit met de Klokhuis Game Studio in jouw game kunt bouwen.

Leeftijd: 9-12

Video 5/6 7/8 PO Hoe kies je een speldoel voor je game?:Punten scoren of de finish halen

Als je een game maakt, is het belangrijk om je speler een speldoel te geven. Dat kunnen punten zijn, een finish of het doel om als laatste over te blijven. Pascal laat zien hoe dat werkt in de Klok...

Leeftijd: 9-12

externe zoekresultaten 1-10 | van 127 items (Toon alle 127 items).